▶Saraaa's Hovel◀

Entries About Linkies Stuff BIASES FACEBOOK TWITTER ASK.FM FOLLOW DASHBOARD
Owner of this Hovel

Welcome Here ● Do follow dude ● Thank you Visited ●
Speaks like a boss

Exchange Link open
Accept "Follow You, Follow back"
Harsh Words Are not Allowed




Past Events



The greatest people

Credits:


Basic Template : Wawa
Owner : Saraa



nothing in my heart :/

heey Assalamualaikum :)
firstly sara ingin mengucapkan selamat berpuasa kepada umat islam puasa penuh-penuh tau .
di bulan yang mulia ni , banyak-banyakkanlah buat amal ibadah okee .

emm , cuba check title sara kali ni " nothing in my heart "
lama kelamaan aku rasa hati ni makin kosong ,
nothing that i can find in this heart :/
makin lama aku rasakn dia makin jauh ,
hati dan perasaan dia makin hilang untuk aku ,
makin jauh diri dan hati dia dari aku .
kenapa mesti rasa macam ni , maybe i can feel it .
lambat laun dia akan tinggalkan aku juga  . . . .

ya Allah kalau betul pun dia bukan jodohku dan tiada titik kebahagiaan dalam hubungan ni ,
tiada jodoh antara kami ,
kau jauhkanlah hati kami ,
kau leraikanlah perasaan kasih dan sayang kami ,
kau pisahkanlah kami dengan cara yang baik agar tiada yang terluka dan berduka antara kami :)

ya Allah ,
jika nanti kau temukan seorang yang baik untuknya , kau dekatkanlah hati mereka ,
sebolehnya akan kuterima segalanya dan akan kutenangkan hati ni dan merelakan segalanya pergi ,
hanya satu kupinta , kau bahagiakanlah dia , lindungi dia dari segala keburukan dan kejahatn ,

sesungguhnya aku mohon padamu ya Allah ,
kau ambillah nyawaku sebelum ku temui seseorang yang tepat untukku ,
sebelum ku temui jodoh yang tepat untukku ,
aku tidak mahu menghampakannya , aku tidak ingin menyakiti hatinya ya Allah ,
aku ingin kembali ke rahmatullah sebelum aku temuinya .
sesungguhnya itu adalah lebih baik .

jika benar kita mencintai / menyayanginya ,
relakanlah dia pergi menemukan kebahagiaannya :)
itulah namanya pengorbanan ,
kekasih bukan bererti kita selamanya miliknya ,
jodoh adalah rahsia Allah yang paling bermakna bagi semua umatnya .

tapi , hati yang kosong ini tak boleh lagi aku tipu ,
sejujurnya aku mencintai , menyayanginya , merinduinya disaat ini :/
mungkin hanya Allah yang tahu ,

bila dengar lagu nirwana band title " sudah cukup sudah "
seriously teringat masa break dengan dia ,
lagu astrid title " mendua "
terinagt masa tengok gambar dia dengan girlfriend dia .
bila dengar lagu kat atas ni mesti menangis :(
" sebuah lagu mempunyai kenangan disebaliknya "

kenapa Allah temukan kita dengan insan yang belum tentu milik kita ,
kenapa Allah tumpahkan rasa sayang padanya yang belum pasti untuk kita ,
itulah namanya takdir Allah ,
Ia hanya ingin menguji dan menduga sejauh mana kita mampu mempertahankan sesebuah perhubungan ,
sejauh mana kita mampu tabah menempuh dugaannya ,
sejauh mana kita mampu menahan airmata yang bakal mengalir ,
sejauh mana kita mampu bahagia dengan dia ,
sejauh mana kita mampu sabar dengan sikap dia ,
Allah tahu apa yang dia lakukan keraan dia lebih berilmu sesungguhnya dia lah yang agung :)


perempuan menangis bukan kerana dia lemah ,
dia hanya ingin melepaskan segala yang ada didalam hatinya ,
walaupun dia sedih , sebolehnya dia sembunyikan rasa sedihnya ,
luka yang ada dihati , duka yang sarat dijiwa ,
senyum menunujukkan dia kuat ,
walau dia senyum bukan bererti dia bahagia dalam hari :')

even orang nampak aku senyum , bahagia selalu ,
tak bermaksud aku bahagia , 
hanya Allah yang tahu apa yang aku rasa ,
segala rahsia hati aku kongsi bersamanya ,
kerana Allah lebih memahami segala :/

hidup bukan salamnya ,tapi hanya sementara .
segala sisa hidup aku ingin kongsi bersamanya ,
hidup dan mati ini hanya untuknya ,
sesungguhnya dialah yang mencipta diri ini ,
hati ini miliknya ,
segala yang berada ditubuh ini adalah hak milik-Nya dan aku hanya meminjamnya buat seketika ,
bila diri ini dekat dengan-Nya sejujurnya hati berasa tenang ,
terasa ingin selalu bersama-Nya :)
akan ku ubah diri ini menjadi hamba-Nya setiap masa .

Allah ,
Engkau bahagiakanlah dirinya ,
jagalah dia diamanpun dia berada ,
lindungi dirinya daripada sebarang malang petaka ,
jika dia bukan untukku ,
kau tunjukkanlah ,
sesungguhnya , akan ku terima dengan hati yang rela :'|
semoga tiada luka dihati ini .

"love is painful but we must be courageous to face with an open heart"

takdirmu tiada yang mampu menghalangnya .
"hidup dan matiku hanya untukmu ya Allah :)"

Assalamualaikum . .